Debità al Campionat del Món en la categoria de 125cc l’any 1996 amb la marca Aprilia, conquistant la seva primera victòria la mateixa cursa i guanyant el campionat de pilots l’any següent, el 1997.
L'any 1998 passà a 250cc amb Aprilia. La primera temporada a 250cc guanyà diverses curses, fent-se amb el títol mundial a la seva segona temporada, al 1999.
Debuta a la categoria reina l'any 2000 de la mà d'Honda a l'equip Nastro Azzurro, guanyant diverses curses i obtinguent el subcampionat. En el 2001, seguint a l'equip Nastro Azzurro, aconseguint moltes victòries i alçant-se amb el seu primer títol mundial de 500cc.
L'any 2002 debuten les MotoGP de 4 temps i 990 cc i Rossi fitxà per l'equip oficial d'Honda, l'equip Honda Repsol HRC, guanyant el Mundial amb clara superioritat. L'any 2003 va continuar amb la ratxa de victòries i superioritat i com a conseqüència s’alçà amb el títol un altra vegada.
Degut als malentesos amb Honda, Rossi fitxa al 2004 per Yamaha, guanyant novament el títol mundial i repetint-ho al 2005. Després de dos anys en els que quedà segon i tercer respectivament, l'any 2008, Rossi torna a alçar-se amb un nou títol de MotoGP. El 2008 fou guardonat amb el premi Marca Leyenda.
El 5 de juny de 2010 mentre es disputaven els entrenaments lliures Rossi sofrí una espectacular caiguda que li provocà una fractura oberta de tíbia i peroné a la cama dreta. Les previsions més optimistes de recuperació eren de dos mesos i feien pensar en la pèrdua de possibilitats de tornar a aconseguir de nou el títol de MotoGP el 2010. Al final Rossi quedà tercer i el títol se’l va emportar Jorge Lorenzo, company de Rossi en l’equip oficial de Yamaha.
Hola Pere.
ResponEliminaEstic d'acord amb que Rossi és un dels millors pilots de la història i penso que aquest any serà un bon any per ell, perquè tindrà tot l'equip apoiant-lo.
Salutacions!!